Betalt annonsering i Google
Google annonsering er betalt annonsering som knyttes til Google søk hvor du kun betaler for de som klikker på annonsen din. Vi lage målrettede små kampanjer som synliggjør dine produkter via enkle Google tekst og bildeannonser. En lønnsom investering med lav risiko som skaper mer av den relevante trafikken du vil ha og dermed bedrer grunnlaget for leads og øker salget til din bedrift. Effektivt og enkelt. Når du kjøper Google Ads kan din bedrift by på plasseringer av annonser i søkemotorene når noen aktivt søker etter varer eller tjenester du tilbyr. Ads deles opp i to typer annonsering Ads søk og Ads innholdsnettverk.
Søkeord med Google Ads søk
Ads søk innebærer kjøp av søkeord på Google og søkepartnere (eks Startsiden) som utløser annonsevisninger på søkeresultatene. Fordelen er at det kun er kostnad per klikk. Hvilken plassering annonsen din får avhenger av:
1) Annonsens popularitet (klikkfrekvens)
2) Hvor høyt bud man har på det enkelte søkeordet
3) Google Quality Score, som er et mål for relevansen av søkeordene i forhold til annonsetekst og landingssidene i kampanjen.
Plassering i Google Ads innholdsnettverk
Annonsene plasseres på nettsteder, portaler, blogger, etc, som har avtaler med Google. Annonsevisninger utløses av tekstinnholdet på nettstedet. Hvis teksten inneholder et av ordene i Ads-kampanjen din, vil annonsen vises. Man kan velge CPC (kostnad per klikk) eller CPM (kostnad per tusen visninger). Annonsene konkurrerer om visninger på samme måte som i søkenettverket, altså etter klikkfrekvens, bud og Quality Score.
AdWords søk er i de fleste tilfeller mer kostnadseffektivt enn AdWords innholdsnettverk.